نوشته شده توسط : allen weissinger

در ابتدا توضیح کوتاهی از این برنامه داشته باشیم,اینستاگرام تنها شبکه ی اجتماعی است که در حال حاضر در ایران فیلتر نیست و به صورت عمومی مورد استفاده قرار گرفته میشود, که البته شایعاتی از فیلتر شدن این برنامه هم به گوش میرسد.

 

ظبق آمار نصب از برنامه های فروش نرم افزار در دستگاه های اندروید و آی او اس اینستاگرام محبوب ترین شبکه ی اجتماعی در ایران خوانده شده است.

 

منبع: socialtradia

 

لی‌اوت (Layout from Instagram: Collage)

لِی‌اَوت برنامه ای است برای چسباندن چند عکس به یکدیگر به عبارتی این امکان را به شما میدهد که چندین عدد از عکس های محبوب خود را به اشتراک بگذارید.

بدین صورت که بعد از نصب کردن برنامه از طریق اینستاگرام و شروع به استفاده از آن ,چندین عکس را از گالری خود انتخاب کرده یا میتوانید همان لحظه با لی اوت عکس گرفته و اونها را با هم ترکیب کنید و در نهایت عکس را در گالری خود ذخیره کنید.

 

ویژگی‌ها:

  • امکان ذخیرۀ عکس در گالری؛

  • امکان اشتراک عکس؛

  • ویرایش عکس؛

  • و… .

بومرنگ (Boomerang from Instagram)

بومرنگ از نظر کاربران یکی از بامزه ترین نرم افزارهای موجود در اینستاگرام است,این برنامه به شما امکان گرفتن ویدئو های بسیار بامزه را میدهد به این صورت که تایم کوتاهی ویدئو را میگیرید و حرکت انجام شده درویدئو ضبط شده بارها و بارها طی 15ثانیه تکرار میشود.

 

ویژگی‌ها:

  • ساخت تصاویر متحرک به‌صورت GIF؛

  • امکان ذخیرۀ تصاویر متحرک در گالری؛

  • امکان اشتراک تصاویر متحرک؛

  • و… .

تلویزیون (IGTV)

تلویزیون اینستاگرام همانطور که از اسم اش پیداست تهویه برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهای طولانی و تقریبا با تجربه همیشگیتون از ویدئو های اینستاگرام فرق دارد,حالا چرا؟چون در این برنامه شما قادر به تماشای کامل یک ویدئو با موبایلتون هستید.

 

ویژگی‌ها:

  • امکان اشتراک‌گذاری ویدئوهای بیش از ۶۰ ثانیه؛

  • امکان دنبال‌کردن ویدئوهای افراد؛

  • امکان جست‌وجوکردن در بین کانال‌ها؛

  • و… .

دایرکت (Direct from Instagram)

دایرکت درواقع محیطی برای چت کردن با اطرافیانتون می باشد.امکان این رو دارید که فیلترها و یا ایموجی های خنده دار,احساسی,دلنشین رو روی تصاویر دوستانتان گذاشته و براشون ارسال کنید.

در جواب داستان هایی که به انتشار میگذارند با گزینه ضبط صدا احساستون را برایش بیان کنید, در کل از دایرکت می شود استفاده های کاربردی زیادی کرد.

 

ویژگی‌ها:

  • شناسایی آنی مخاطبان؛

  • سرعت خوب در مخابرۀ پیام؛

  • فیلترهای چهرۀ منحصر‌به‌فرد؛

  • و… .

انواع محتوا در اینستاگرام

پست (Post):ویدئوها و عکس هایی هستند که در واقع در صفحه ی اصلی اینستاگرام شما قرار میگیرند و شما برای پست این عکس ها و ویدئوها باید از گزینه پلاس(+) پایین صفحه استفاده کنید.

استوری (Story):عکس ها و ویدئوهای کوتاه 15ثانیه ای هستند که به مدت 24ساعت میتونید به اشتراک بگذارید و بعد از 24ساعت حذف میشوند.اما در گزینه ی آرشیو استوری تنها برای خودتون باقی میمونند.

لایو (Live):همانطور که از اسمش پیداست می توانید ویدئو خود را در لحظه به صورت زنده با دوستانتون به اشتراک بگذارید,در این صورت آلارمی از اینستاگرام برای تمامی دوستان شما اعلام میشود که شما در حال گرفتن لایو هستید که دوستان با زدن رو گزینه متحرک بالای صفحه کنار استوری هاشون می توانند در لایو شما سهیم باشند.

آی‌جی‌تی‌وی (IGTV): همان‌طور‌که گفته شد، ویدئو‌هایی که در پست و استوری قرار می‌گیرند حداکثر محدود به ۱‌دقیقه و ۱۵‌ثانیه هستند. بر همین بابت تلویزیون اینستاگرام آمده که ویدئوهای حداکثر یک‌ ساعته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : allen weissinger

پیش‌نوشت: این روزها کشور و مردم درگیر زلزله‌ی مرزهای غربی هستند. امیدوارم عزیزان ساکن در این مناطق هر چه زودتر به روند عادی زندگی بازگردند. اما مسئله‌ای که می‌خواهم در مورد آن بنویسم، نحوه‌ی واکنش افراد و مارک‌های تجاری و سازمان‌ها در شبکه‌های اجتماعی به این واقعه است.

با توجه به علاقه‌ای که به شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های تجاری در آن دارم، همیشه نحوه‌ی برخورد افراد با این وقایع برایم جالب بوده است. چیزی که در اینجا می‌نویسم، صرفا نظر من است و فقط آن چیزی که در طی سال‌ها فعالیت و حضور در شبکه‌های اجتماعی به دست آورده‌ام را خواهم نوشت. همچنین اگر فرد یا سازمانی را نقد کنیم، دلیل نمی‌شود که از نکات مثبت او چشم بپوشیم و یا اگر همیشه فرد یا سازمانی را تمجید کنیم، دلیل نمی‌شود که هیچ نکته‌ی منفی در آن فرد یا سازمان وجود نداشته باشد.

هر آنچه در این نوشته می‌خوانید، صرفا اعلام سلیقه‌ی امروز من است و می‌تواند خودافشایی نیز باشد. از آنجا که امروزه اخلاق نیز دارای پیچیدگی‌های خاصی شده است، نمی‌توانم خود را در زمره‌ی افراد بااخلاق (از دید همگان) بدانم و بگویم سلیقه‌ای که من دارم، اخلاقی‌تر است. اما تاکنون خلاف این سلیقه عمل نکرده‌ام و به نوعی قوانین من در زندگی و کسب‌وکار هستند. همچنین افراد و برندهایی که در این نوشته از آنها یاد می‌کنم، مواردی هستند که در جلوی چشم من بوده‌اند و قطعا افراد و برند‌های دیگری وجود دارند که شاید آنها نیز روشی متفاوت با سلیقه‌ی من را انتخاب کرده باشند.

یکی از خصوصیات بارز ما این است که وقتی کسی از چیزی انتقاد می‌کند، می‌گوییم:

  • آیا مشکل بزرگتر از این وجود ندارد که از این مشکل انتقاد می‌کنی؟

  • همه چیز نسبی است. چیزی که تو از آن انتقاد می‌کنی، با عینک بدبینی که تو به چشمت زده‌ای، زشت می‌نماید وگرنه همین که مردم به یکدیگر کمک می‌کنند، بسیار عالی‌است.

  • نمی‌توانی ببینی کسی دارد از اعتبارش برای کمک به مردم استفاده می‌کند؟ اگر تبلیغ هم می‌کند، نوش جانش.

برخی از برنامه‌نویس‌ها وقتی یک باگ و مشکل امنیتی مثلا در سیستم بانکداری پیدا می‌کنند، اقدام به برداشت پول از حساب‌های بانک می‌کنند و این برداشت پول را هشداری به بانک می‌دانند تا مشکل امنیتی خود را برطرف کند. برخی از آنها نیز بدون برداشت پول، این مشکل امنیتی را به بانک اعلام می‌کنند تا برطرفش کند. هر دوی آنها نیز ایرادی در روش خود و نحوه‌ی برخورد با این مشکل امنیتی پیدا نمی‌کنند و آن را درست و صحیح می‌دانند.

و یا یک سلبریتی که هزینه‌ی تبلیغات در صفحه‌ی اینستاگرام او ۲۰ میلیون تومان است، به جهت کمک به مردم زلزله‌زده، از فالوئرهایش ۲۰ میلیون تومان پول جمع کند و به یک شرکت تولیدکننده‌ی آب معدنی مراجعه کند و از آن شرکت ۳۰ میلیون تومان آب معدنی خریداری کند (اگر از سود آن شرکت بر روی آب‌معدنی صرف‌نظر کنیم، این ۳۰ میلیون تومان آب‌معدنی برای آن شرکت ۲۰ میلیون تومان هزینه داشته است) ولی سلبریتی پولی بابتش پرداخت نکند و آن آب‌معدنی‌ها را برای زلزله‌زده‌ها ارسال کند و به جایش برای آن شرکت تبلیغ کند، آیا کار اشتباهی انجام داده است؟ او با اینکه پولی پرداخت نکرده است اما از پتانسیل خود برای تبلیغات استفاده کرده و ۱۰ میلیون تومان هم بیشتر آب معدنی ارسال کرده است. فقط پولی پرداخت نکرده است.

با توجه به اینکه گویا راه درست و غلط، با راه اخلاقی و غیراخلاقی، متفاوت شده است و حتی شاید چیزی به نام اخلاقی و غیراخلاقی نیز وجود ندارد و صرفا آن راهی برنده است که قدرت و یا طرفدار بیشتری در آن وجود دارد، به همین دلیل است که می‌گویم گویا اخلاق، نسبی شده است و افراد از دید خود به آن نگاه می‌کنند. لذا مجبورم که باز هم بگویم آنچه می‌خوانید، صرفا سلیقه‌ی من است و نحوه‌ی برخوردم با برخی وقایع.

واقعیت این است که وقتی یک موج یا جو در شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید، تشخیص نوع فعالیت و درست یا غلط بودن فعالیت افرادی که سوار بر این موج می‌شوند، آسان نیست و ممکن است با خطاهای بسیاری همراه باشد. اما سعی من است در این نوشته مواردی را مطرح کنم که بیش از آنکه به درست بودن و سالم بودنشان شک داشته باشیم، با نگرش امروزم، به غلط بودن این نوع رفتارها و فعالیت‌هایی که از آنها می‌نویسم، اطمینان دارم و می‌توانم بگویم که اگر قرار است موج‌سواری کنیم، چنانچه شبیه مثال‌های این نوشته، موج‌سواری نکنیم، بعید است که برچسب سواستفاده از شرایط و جو پیش آمده را بر ما بچسبانند. و البته شاید موج‌سواری ما سالم و فارغ از هرگونه سواستفاده باشد.

منبع:اینجا



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()